Karriär på tenzo

EKONOMIASSISTENT

Vill du jobba med ekonomi i en internationell organisation inom möbel- och inredningsbranschen så kan detta vara ett jobb för dig! Vår nuvarande ekonomiassistent går i pension och vi söker nu hennes efterträdare! Vi arbetar med kunder i olika delar av världen och har ett tätt samarbete med våra kontor i Tyskland, Holland och Frankrike.

Uppdrag

  • Ansvara för huvudbok och redovisning
  • Ta fram underlag till bokslut och delar av ekonomisk rapportering
  • Ansvara för kundreskontra och arbetsuppgifter kring denna
  • Rapportera Intrastat för utgående gods
  • Ansvara för redovisning av skattedeklaration och periodisk sammanställning
  • Kontakt med utlandsbolagen; bevakning obetalda fakturor, reklamationer
  • Tillsammans med personalansvarig ansvara för att kollektivlöner administreras
  • Vid behov hantera leverantörsfakturor

Din profil

  • Ekonomiutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser det som positivt om du har jobbat några år med motsvarande arbetsuppgifter
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska, kan du även tyska är det en stor fördel
  • Du är noggrann, strukturerad med en analytisk förmåga och gillar ordning o reda
  • Du är en lagspelare, positiv och serviceminded
  • God datorvana i MS Office, Excel, Word, erfarenhet av något affärssystem och lönesystem

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Tenzo AB med Finnveden Säljkraft. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Andersson tel 072-549 03 00. Välkommen med din ansökan via www.finnvedensaljkraft.se senast den 19 aug. Djupintervjuer genomförs direkt av Tenzo.

 

KUNDTJÄNSTMEDARBETARE

Vill du jobba i en internationell kundtjänstorganisation inom möbel- och inredningsbranschen så kan detta vara ett jobb för dig! På Tenzo utökar vi nu vår kundtjänstavdelning med en person. Vår kundtjänst i Smålandsstenar arbetar internationellt med kunder i olika delar av världen och har ett tätt samarbete med våra kontor i Tyskland, Holland och Frankrike.

Uppdrag

Att tillsammans med vår kundtjänstansvarige;

  • hantera kontakten med våra kunder med bland annat orderregistrering, fakturering och reklamationshantering
  • stötta våra kundtjänstkontor i Tyskland, Holland och Frankrike
  • ständigt arbeta med att förbättra rutiner och fortsatt arbeta med att hitta koncerngemensamma arbetssätt
  • tillsammans med kund och ansvarig säljare planera och genomföra kampanjer samt uppföljning av dessa.

Din profil

  • Erfarenhet av att arbeta med kundtjänst och administration mot tyska marknaden
  • Du är en lagspelare, positiv och serviceminded
  • Du är noggrann och har ett kundfokus
  • Språkkrav: Tyska och engelska, svenska är meriterande.
  • God datorvana i MS Office, Affärssystem samt gärna PIM system

 

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Tenzo AB med Finnveden Säljkraft. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Andersson tel 072-549 03 00. Välkommen med din ansökan via www.finnvedensaljkraft.se senast den 19 augusti. Djupintervjuer genomförs direkt av Tenzo.

 

SPONTANANSÖKAN

För närvarande har vi inga lediga andra tjänster, men vi ser gärna att du hör av dig ändå. Vi sparar din ansökan och kontaktar dig om det skulle bli en ledig tjänst som matchar dig och dina erfarenheter. Skicka CV och personligt brev till pia.petersson@tenzo.se